Translate

15 Kasım 2010 Pazartesi

Buse'nin sesini dünya duyacak!


Transseksüel Buse Kılıçkaya, 'Türkiye'de LGBT (lezbiyen, gey, biseksüel, travesti ve transeksüel) bireylerine uygulanan şiddet' konusunda konuşma yapması için BM'den davet aldı. 


Pembe Hayat Derneği'nin de kurucu üyesi olan Buse Kılıçkaya böylece, 'BM çatısı altında konuşan ilk Türkiyeli transseksüel' sıfatıyla tarihe geçecek.

Buse Kılıçkaya'nın BM çatısı altında dünya ülkelerine konuşacağı tarih, Dünya İnsan Hakları Günü de olan 10 Aralık. Kılıçkaya, yaklaşık 50 ülke delegasyonuna hitaben yapacağı konuşmasını Türkçe gerçekleştirecek. 

Kılıçkaya, başta gey, lezbiyen, biseksüel ve transseksüel ve travestilere yönelik ayrımcılık ve işlenen cinayetleri dile getirecek.

Davete ilişkin 'Bu Türkiye için bir ilk' diyen Kılıçkaya şöyle devam etti:  'BM'nin organizasyonuna dünyadan 3 LGBT aktivisti katılacak. Bunlardan bir tanesinin de bizim ülkeden olması kararlaştırıldı. Türkiye'de yaşayan bir LGBT aktivisti olmam ve birçok kez ihlale uğramam nedeniyle bu daveti aldığımı sanıyorum.' 

Kılıçkaya, ihlallerle mücadele ederken kendisinin de birkaç kez ihlale uğradığını da vurgulayarak, 'Keyfi olarak gözaltına alındım. Polise mukavemet iddialarıyla mahkemelere verildim. Benim şikayetim kabul edilmiyor şikayet ettiklerimin davaları kabul ediliyor' diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder